Ώρα για DETOX! Καθαρίστε το συκώτι σας από τις τοξίνες!

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

    Αποτοξίνωση ήπατος και εμμηνόπαυση

    Το συκώτι σας είναι ένα από τα πιο  λειτουργικά όργανα στο σώμα σας. Χωρίς αυτό θα υπήρχε μικρή προστασία από όλες τις δυνητικά επικίνδυνες τοξίνες στις οποίες υποβάλλεται το σώμα σας σε καθημερινή βάση.

    Το συκώτι φιλτράρει ό,τι βάζετε στο σώμα σας, διαχωρίζοντας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για ενέργεια και απορρίπτοντας τις πολλές ουσίες που δεν χρειάζεται το σώμα σας, όπως τοξίνες και μεταβολικά απόβλητα.

    Ωστόσο, αν και η κύρια λειτουργία του ήπατος είναι η αποτοξίνωση, παίζει επίσης βασικό ρόλο στην επεξεργασία των ορμονών και στην απομάκρυνση τους από την κυκλοφορία σας. Επομένως, το να το διατηρείτε υγιές είναι κρίσιμο για τη συνολική σας ευεξία και τη φυσιολογική ορμονική ισορροπία .

    Το ήπαρ εκτελεί περίπου 200 διαφορετικές λειτουργίες οι περισσότερες από τις οποίες είναι ζωτικής σημασίας  για την υγεία. Το συκώτι παράγει ενέργεια, συνθέτει πρωτεΐνες, παράγει τη χολή για την πέψη και αποθηκεύει τις βιταμίνες A, B12, D και K που είναι όλες πολύ χρήσιμες στην εμμηνόπαυση!

    Ορμονικές ανισορροπίες μπορεί να εμφανιστούν όταν υπάρχει πάρα πολύ ή παρά πολύ λίγη ορμόνη στην κυκλοφορία του αίματος .

    Οι ανισορροπίες μπορεί να σχετίζονται με συμπτώματα όπως:

    • Βάρος- ανεξήγητη αύξηση ή απώλεια βάρους
    • Διάθεση- ευερεθιστότητα, άγχος, δυσκολία στον ύπνο, κόπωση
    • Δέρμα- ευαίσθητο και ξηρό δέρμα, κνησμός, εξανθήματα
    • Πέψη- φούσκωμα κοιλιάς, αλλαγές στην συγκέντρωση του σακχάρου στο αίμα
    • Σεξ- μειωμένη σεξουαλική ορμή

    Πως να φροντίσετε το συκώτι σας !!!

    Το συκώτι σας μπορεί να δυσκολεύεται να αποτοξινωθεί επειδή επιβαρύνεται υπερβολικά από πάρα πολλές τοξικές ουσίες. Ένα υγιές συκώτι είναι ζωτικής σημασίας για τις ισορροπημένες ορμόνες , επομένως είναι σημαντικό να μην το υπερφορτώνετε.

    Ακολουθήστε τις οδηγίες της δρ. Sabine Wunschmann  για να διατηρήσετε το συκώτι σας σε κορυφαία κατάσταση και τις ορμόνες σας χαρούμενες!

    • Τρώτε φρέσκα φρούτα  και λαχανικά  καθημερινά.

     Αυτά παρέχουν σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φολικό οξύ και βιταμίνη C, όλα απαραίτητα για να βοηθήσουν τη λειτουργία του ήπατος.Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι καλές πηγές αντιοξειδωτικών, απαραίτητων για την προστασία του ήπατος, γι’ αυτό συμπεριλάβετε άφθονα καθημερινά, ιδιαίτερα αγκινάρα, παντζάρι, μπρόκολο, λάχανο, σκόρδο, πράσα, κρεμμύδια, μαϊντανός και κάρδαμο, μήλα, αχλάδια, βερίκοκο, μούρα, σταφύλια, πορτοκάλια και καρπούζι.

    • Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

    Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε διάφορα στάδια της ζωής, κυρίως κατά την εμμηνόπαυση, καθώς οι αλλαγές στις ορμόνες αυτή τη στιγμή προδιαθέτουν τις γυναίκες να κερδίσουν βάρος, ιδιαίτερα γύρω στη μέση.

    Το υπερβολικό βάρος μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σοβαρότητα και τη διάρκεια των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης και στη μετέπειτα υγεία. Η απώλεια βάρους βοηθά στη μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων και είναι ένα σημαντικό βήμα προς την εξισορρόπηση των επιπέδων των ορμονών.

    • Ισορροπήστε το σάκχαρο στο αίμα

    Όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πέφτουν, η ορμόνη κορτιζόλη ενεργοποιείται για να επιφέρει τις βιοχημικές αντιδράσεις που απαιτούνται για την αποκατάσταση της ισορροπίας.

    Οι συνεχείς πτώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα επιβαρύνουν τα επινεφρίδια και αναγκάζουν την προγεστερόνη να κατέβει στην οδό της κορτιζόλης, μειώνοντας τη διαθεσιμότητά της για να αντισταθμίσει τις επιδράσεις των οιστρογόνων.

     

    Για να διατηρήσετε σταθερό το σάκχαρο στο αίμα όλη την ημέρα επιλέξτε:

    Υδατάνθρακες χαμηλού GI, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια και όσπρια.

    Τρώτε λίγη πρωτεΐνη με κάθε γεύμα και σνακ, ιδιαίτερα φασόλια, όσπρια και φακές με μέτριες ποσότητες βιολογικών άπαχων πουλερικών και ψαριών.

    Συμπεριλάβετε τακτικές, μικρές μερίδες υγιεινών λιπών, όπως ξηρούς καρπούς, σπόρους, έλαια ψυχρής έκθλιψης, αβοκάντο, ελιές και λάδι καρύδας.

    Ελαχιστοποιήστε την πρόσληψη ζάχαρης, συμπεριλαμβανομένων των κρυμμένων σακχάρων σε επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά.

    Μειώστε την επιβάρυνση του ήπατος

    Αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής – πολλοί άνθρωποι τρώνε πάρα πολύ, καταναλώνοντας διπλάσιες θερμίδες από όσες απαιτούνται για να λειτουργήσουν.

    Καταργήστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και αυτά με πρόσθετα και συντηρητικά.

    Κόψτε το αλκοόλ και την καφεΐνη. Η καφεΐνη έχει μια σειρά από αρνητικά:

    φορολογεί το συκώτι, διεγείρει τα επινεφρίδια, διαταράσσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

    επιδεινώνει συμπτώματα όπως άγχος, ευερεθιστότητα, εναλλαγές της διάθεσης, κατάθλιψη και αϋπνία και αυξάνει την κατακράτηση υγρών, που μπορεί να επιδεινώσει το φούσκωμα και την ευαισθησία του μαστού.

    Μελέτες δείχνουν ότι το αλκοόλ αυξάνει τόσο τα φυσικά όσο και τα συνθετικά επίπεδα οιστρογόνων στις γυναίκες, καθώς επίσης, η πρόσληψη αλκοόλ σχετίζεται θετικά με το προεμμηνορροϊκό άγχος και τις αλλαγές στη διάθεση.

    Το αλκοόλ μπορεί να διαταράξει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να επιβαρύνει το συκώτι, επιδεινώνοντας τις ορμονικές ανισορροπίες και τη διάθεση.

    Δρ. Sabine Wünschmann

    Χειρουργός Γυναικολόγος-Μαιευτήρας, με Εξειδίκευση στην Ορμονική Αποκατάσταση